Általános szerződési feltételek ASZF

 

Általános szerződési feltételek ASZF

 

 

1. BEVEZETŐ 

Köszöntjük honlapunkon!

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a Aderyn.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

Ha kérdése van, bátran vegye fel velünk a kapcsolatot!

2. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK 

2.1 A SZOLGÁLTATÓ: 

Név:  Aderyn.hu

Székhely: Fučíkova 538/34, 97667, Závadka nad Hronom

Levelezési cím: Fučíkova 538/34, 97667, Závadka nad Hronom

Képviselő neve: Aderyn s.r.o.

Adószám: IČO 53141156

Közösségi adószám: IČO DPH SK2121283945

Számlavezető pénzintézet: TatraBanka a.s.,

Számlaszám: SK3011000000002828005767

E-mail cím: info@aderyn.hu

Telefonszám: +421910917799

Bejegyző Bíróság neve: Okresný súd Banská Bystrica

Bejegyzési szám: 39112/S

2.2. FELÜGYELETI HATÓSÁG:

Slovenská obchodná inšpekcia SOI

Felügyelőség SOI Besztercebányai járás

Dolná 46, 974 00  Besztercebánya 1

fogyasztóvédelmi osztály

tel. č.: +421 48 412 49 69, +421 48 415 18 71,+421  48 415 18 73

email : info@soi.sk

1.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő az eladónak történő megrendelés elküldésével megerősíti, hogy hozzájárul ahhoz, hogy jelen általános szerződési feltételek és azok feltételei vonatkoznak minden, az eladó által üzemeltetett e-kereskedelmi weboldalon megkötött adásvételi szerződésre, amelynek alapján az eladó a szóban forgó weboldalon bemutatott árut leszállítja a vevőnek (a továbbiakban: adásvételi szerződés), valamint az eladó és a vevő között fennálló minden olyan kapcsolatra , amely  az adásvételi szerződés megkötésekor lett elfogadva.

1.3. Az általános szerződési feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az eladó és a vevő írásbeli adásvételi szerződést kötnek, amelyben az általános üzleti feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződésben foglaltak 

1.4. Az Eladó fenntartja jogát, miszerint az általa működtetett internetes áruház bármely oldalán levő áru vételárát bármikor módosíthatja. A vételár módosítása nem vonatkozik a vételár-módosítás előtt megkötött adásvételi szerződésekre. Az eladó nem garantálja az összes felsorolt áru azonnali elérhetőségét.  Az áru elérhetőségét a vevő kérdése alapján visszaigazoljuk.

2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja 

2.1. Az Eladó elküldi az adásvételi szerződés javaslatát a Vevőnek az Eladó internetes oldalán található kitöltött és elküldött űrlap formájában, amelyben az adásvételi szerződés javaslatát küldi el, melynek tárgya a Vevő által megjelölt áru tulajdonjogának átruházása jutalom ellenében a megrendelésben feltüntetett vételárért és feltételekért (továbbá „megrendelés“)

2.2. A megrendelés elküldését követően a Vevő saját e-mail címére fogad megrendelésének, a Vevő elektronikus rendszerébe való, bejegyzésről szóló értesítést (továbbá „megrendelés fogadásának igazolása“). Szükség esetén a Vevő megrendeléséről szóló összes további információ elküldhető a Vevő email címére.

 2.3. A megrendelés fogadásának igazolása az Eladó által fogadott megrendelésről szóló adatokat tartalmazza, ellenben ez nem az adásvételi szerződés javaslatának elfogadása.

 2.4. Ezt követően az Eladó a Vevő információt küld a Vevő e-mail címére arról, miszerint a Vevő megrendelése elfogadott-e (továbbá „megrendelés elfogadása“). A megrendelés elfogadása annak az árunak a megnevezését és specifikációját tartalmazza, melynek értékesítése az adásvételi szerződés tárgyát képezi, továbbá tartalmazza az áru és/vagy egyéb szolgáltatás árát, az áru feltételezett átadásának idejét, az áru átadási helyének megnevezését és adatait, illetve az esetleges árról, feltételekről, az áru megegyezett helyre való szállításáról szóló adatokat a Vevő részére, az Eladó adatait (cégnév, székhely, cégjegyzékszám, a vállalkozói jegyzékben bejegyzett szám, stb.), illetve egyéb szükséges adatokat.

2.5. Az adásvételi szerződés az elektronikus vagy írásos formában lévő megrendelés elfogadásának kézbesítésével köttetik meg. 

2.6. A Vevő megrendelésének elküldése előtt az Eladó érthető, egyértelmű, értelmes és törölhetetlen módon értesíti a Vevőt az előszerződés reklamációs, térítési, kereskedelmi, szállítási, stb. adatairól.

3. Eladói jogok és kötelességek 

3.1. Az Eladó köteles:

a) az árut a megegyezett mennyiségben, minőségben és időben szállítani az elfogadott igazolt megrendelés alapján, és becsomagolni azt, illetve olyan szállításra alkalmas módon felszerelni, amely az árut megőrzi és védi, 

b) bebizstosítani, hogy a szállított áru a Szlovák jogszabályoknak eleget tegyen,

c) az adásvételi szerződés megkötését követően haladéktalanul átadni az adásvételi szerződés megkötéséről szóló igazolást tartós adathordozón, például e-mail útján. Az igazolásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban feltüntetett összes információt beleértve az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlapot,

d) a Vevőnek átadni az összes, átvételre és használatra vonatkozó okmányt, illetve egyéb, az érvényes szlovák jogszabályok által előírt okmányt (használati utasítás szlovák nyelven, garancialevél, fuvarlevél, számla) legkésőbb az áruval egyidőben írásos vagy elektronikus formában.

3.2. Az Eladónak jogában áll a szállított áru, Vevő általi rendes és időben való kifizetésére.

3.3. Amennyiben az Eladónak nem áll módjában a Vevőnek az árut átadni az adásvételi szerződésben megegyezett vagy a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek által megszabott időn belül, illetve a megegyezett vételárért a készlet kimerítése vagy az áru hozzáférhetetlensége okából, az Eladónak  jogában áll  elálni a szerződéstől (megrendelést törölni). A Vevő elállhat a szerződéstől, illetve törölheti a megrendelést, e-mail küldésével. Abban az esetben, ha a Vevő már kifizette a vételár összegét, illetve annak részét, Az Eladó visszafizeti a már kifizetett összeget, illetve annak részét az adásvételi szerződéstől való elállásról, illetve a megrendelés törléséről szóló e-mail fogadásától számított 15 napon belül a Vevőnek az általa megadott számlaszámra, amennyiben a szerződő felek nem egyeznek meg más módon.

4. Vevői jogok és kötelességek

4.1. A Vevő köteles:

a) átvenni a megrendelt és kézbesített árut,

b) az Eladónak kifizetni a vételár összegét beleértve a szállítási költségeket a megegyezett esedékesség időtartamán belül, 

c) a szállítólevélen aláírásával, illetve az általa felhatalmazott személy aláírásával igazolni az áru átvételét. 

4.2. A Vevőnek jogában áll az árut, a szerződő felek által megegyezett mennyiségben, minőségben, időben és helyen átvenni.

5. Szállítási és fizetési feltételek

5.1. Az áru szokványos hozzáférhetősége, annak kiszállítási időpontjával az internetes áruház oldalán lévő minden áru mellett  megtalálható.

5.2. Amennyiben az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződésben nem egyeznek meg más módon, az Eladó köteles az árut haladéktalanul leszállítani, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül. Amennyiben az Eladó nem teljesítette kötelességét az áru leszállítására az első mondatban meghatározott időn belül, a Vevő felszólítja az Eladót, hogy az ő általa megadott időben szállítsa le az árut. Amennyiben az Eladó még ez alatt az idő alatt sem szállítja le az árut, a Vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől.

5.3. A Vevő köteles az Eladótól, illetve az általa, a szállításra felhatalmazott helyettesétől, az adásvételi szerződésben megegyezett vagy más módon átvenni az árut az áru kézbesítésének ideje előtt (továbbá „Helyszín“). A Vevő köteles átvenni az árut abban az időkeretben, amely az Eladóval, illetve az általa, a szállításra felhatalmazott helyettesítő személlyel az adásvételi szerződésben megegyezett vagy más módon átvenni az árut az áru kézbesítésének ideje előtt (továbbá „Időkeret“). 

5.4. Az Eladónak jogában áll felszólítani a Vevőt az áru átvételére az adásvételi szerződésben megegyezett szállítási idő eltelte előtt is. 

5.5. Az eladó elektronikus áruházának honlapján található katalógusokban, tájékoztatókban és egyéb dokumentumokban szereplő áruk súlya, méretei és egyéb adatai nem kötelező érvényű adatok.

5.6. Az áru átadási helye az eladó által a megrendelés elfogadásában megjelölt hely, hacsak a szerződő felek az adásvételi szerződésben másként nem állapodnak meg

5.7. Abban az esetben, ha az Eladó a Vevőnek leszállítja az árut a Helyszínre és az adott Időkeretben, a Vevő köteles az árut személyesen átvenni, illetve bebiztosítani egy felhatalmazott személyt, aki távollétében az árut átveszi, és köteles aláírni a vételár kifizetéséről, az áru kiszállításáról és átadásáról szóló jegyzőkönyvet. Az áruátvételre felhatalmazott harmadik személy köteles felmutatni a megrendelés elfogadásának másolatát. Az áru kézbesítetté és átvétele nyilvánul annak átadása pillanatától számítva. Átadás alatt az a pillanat értendő, amikor a Vevő, illetve az általa felhatalmazott személy aláírja a vételár kifizetéséről, szállításról és a Helyszínre való kézbesítésről szóló jegyzőkönyvet. 

5.8. A Vevő jogosult a küldemény, tehát az áru, valamint csomagolásának ellenőrzésére, azonnal az átadást követően az Eladó helyettesének jelenlétében. Az áru hiányosságának megállapítása esetén, és/illetve abban az esetben, ha a küldemény nem teljes (áru alacsonyabb darabszáma, illetve hiányzik a megrendelt áru), az Eladó helyettese köteles a Vevőnek lehetővé tenni a hiányosság terjedelméről és sajátosságáról feljegyzést készíteni, amelynek hitelességét az Eladó helyettese igazolja. Az Eladónak kézbesített a fent leírt módon elkészített feljegyzés alapján a Vevő elutasíthatja az hibás áru átvételét, illetve igazolhatja az áru átvételét a hibákkal együtt és ezt követően az Eladónál, illetve az arra kijelölt személynél élhet a panasz jogával a kereskedelmi és reklamációs feltételek 8. pontja értelmében. Abban az esetben, ha a Vevő elutasítja a hibás áru átvételét, az Eladó viseli az áru visszaadásával kapcsolatos összes költséget.

5.9 .Amennyiben az Eladó nem kézbesíti a Vevőnek az árut a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 5.2 pontjában leírt időkereten belül, a vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől és az Eladó köteles a vételár már kifizetett összegét banki átutalással visszaadni az adásvételi szerződés elállásának kézbesítésétől számított 15 napon belül a Vevő által megadott számlaszámra.

5.10. A vásárlók minden szállítmányról e-mailben kapnak számlát. Ahol jótállási jegy szükséges, azt a csomagban kapja meg.

5.11. Fizetési módok: Készpénzben az áru átvételekor vagy banki átutalással.

6. Vételár

6.1. A Vevő köteles azt a vételárat megfizetni az Eladónak beleértve a szállítás költségeit készpénzben, utánvétellel az átadás helyszínén, illetve az Eladó számlájára való banki átutalással, amely a megrendelés elfogadásában van feltüntetve, illetve az áru átvételének időpontja előtt az Eladó internetes oldalán volt feltüntetve. 

6.2. Az eladó fenntartja a jogot a vételár megváltoztatására jogszabályváltozás, az áruk gyártói vagy szállítói általi árváltozások esetén

6.3. Ha a vevő a vételárat az eladónak nem készpénzes átutalással fizeti ki, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételár az eladó számláján jóváírásra került.

6.4. A vevő az adásvételi szerződésben meghatározott időtartamon belül, de legkésőbb az áru átvételekor köteles megfizetni az eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát.

6.5. Abban az esetben, ha a vevő megfizeti az eladónak az adásvételi szerződésben vállalt áru vételárát, a vevő csak a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint jogosult elállni az adásvételi szerződéstől és követelni a vételár visszatérítését. Köztársaság.

6.6. Abban az esetben, ha a vevő a teljes vételár megfizetése előtt eláll az adásvételi szerződéstől, a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vételárra befizetett kaució teljes összegben beszámításra kerül a szerződéses bírságba, amelyet a vevő köteles megfizetni. fizetni az eladónak, ha csak az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik.

6.7. Abban az esetben, ha a vevő az áru átvételekor nem fizeti meg az eladónak a teljes vételárat, a felek megállapodtak abban, hogy az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől és a kifizetett vételár előleg beszámításra kerül a teljes összeget a szerződéses kötbér ellenében, amelyet a vevő köteles megfizetni az eladónak, ha az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik.

6.8. Az összeszereléssel és szállítással kapcsolatos költségeket az áru vételára nem tartalmazza, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vevőnek nyújtani.

6.9. Az akciók a készlet erejéig érvényesek, hacsak egy adott terméknél másként nem jelezzük.

7. Tulajdonszerzés és a kár kockázatának átszállása az áru esetében 

7.1. Az áru átvételével a megegyezett helyszínen az áru tulajdonjoga átszáll a Vevőre.

7.2. Az árun keletkező kár kockázata átszáll a Vevőre abban az időben, amikor a Vevő, illetve a Vevő által felhatalmazott harmadik személy átveszi az árut az Eladótól, illetve annak helyettesétől, aki az áru átadásával meg lett bízva, illetve, amennyiben ezt nem teljesíti az idő alatt, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevőnek, hogy az áruval rendelkezzen és a Vevő az árut nem

8. Reklamációs rend (hibás termékért való felelősség, jótállás, reklamáció)veszi át. 

8.1. BIZTONSÁG BIZTOSÍTÁS – minden olyan garanciális igényt megoldunk, ahol a hiba az áru átvételétől számított 30 napon belül nyilvánvalóvá válik az áru új árura cseréjével. Ha az áru az adott pillanatban nincs raktáron, akkor a lehető legrövidebb időn belül megrendeljük Önnek, vagy lehetővé tesszük, hogy más, azonos értékű árut válasszon. A reklamáció felgyorsítása érdekében a vásárlástól számított 30 napon belül új termékért cserébe a reklamált árut hiánytalanul (az összes tartozékkal, kézikönyvvel stb.) vissza kell küldeni. A cseregarancia nem vonatkozik a mechanikailag sérült árukra. Lehetőséget kínálunk a fel nem használt áruk visszaküldésére a törvényes 14 napos határidőn belül. Az áruknak azonban az eredeti csomagolásban, használaton kívül és hiánytalanul kell lenniük. Ha érdekel a használt áru visszaküldése, akkor a használt áru értékének megfelelő összeget ajánlunk. A vásárló, aki üzleti tevékenysége keretében vásárol árut, és ezeket az árukat nem továbbértékesítésre szánja, az áru átvételétől számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől. Az áru visszaküldési határidejének igénybevétele nem lehetséges azon termékek esetében, amelyeket a vásárló a reklamációs eljárás során kapott (új árura csere).

8.2. Az áru hibáiért az eladó felel, a vevő pedig köteles haladéktalanul reklamációt benyújtani az eladónál az érvényes reklamációs eljárásnak megfelelően. A garanciális és jótállás utáni szervizelési pontokkal kapcsolatos információk a jótállási jegy hátoldalán találhatók, ill. Igény esetén telefonon vagy e-mailben is biztosítjuk.

8.3. A panaszok kezelésére az érvényes reklamációs eljárás vonatkozik. A megrendelés eladónak történő elküldésével a vevő megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták az áru igénylésének feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció helyére vonatkozó tájékoztatást, valamint a garanciális javítások elvégzéséről a pontban foglaltak szerint. 18. § bek. törvény 1. -a. 250/2007 Z. tól től. törvény módosításáról, valamint a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 2. sz. 372/1990 Coll. a bûncselekményekrõl szóló módosítással (a továbbiakban: törvény).

8.4. A reklamációs eljárás azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a vevő az eladótól vásárolt elektronikus áruház formájában az eladó elektronikus áruház honlapján.

8.5. A jelen űrlapon szereplő reklamációs eljárás minden üzleti esetre érvényes, kivéve, ha szerződésben más garanciális feltételekről állapodnak meg.

8.6. A vevő csak olyan árukra jogosult szavatossági igényt érvényesíteni az eladóval szemben, amelyek a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott hibákat mutatnak, amelyekre a jótállás vonatkozik, és amelyeket az eladótól vásárolt.

8.7. A vevő köteles az árut az áru átvételekor megvizsgálni. Ennek elmulasztása esetén a jelen ellenőrzés során feltárt hibákra vonatkozó igényét csak akkor érvényesítheti, ha bizonyítja, hogy az áru az áru átvételekor már rendelkezett ezekkel a hibákkal.

8.8. A vásárló a jótállási idő alatt jogosult a hiba ingyenes elhárítására, miután az eladó meghatalmazott képviselőjének bemutatta az árut, beleértve a tartozékokat, a dokumentációt és az utasításokat, a garancialevéllel és a fizetési bizonylattal együtt.

8.9. Amennyiben az áru hibás, a Vevő panaszt emelhet az Eladó telephelyén a Törvény 18.§ (2) bekezdése értelmében oly módon, hogy kézbesíti az árut az Eladó telephelyére és kézbesíti az Eladónak az akaratát, miszerint él a panasz jogával a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.1. és 8.5. pontja értelmében (továbbá „Panasz Érvényesítés bejelentése“), pl. a panasz érvényesítésére használt kitöltött űrlap formájában, amely az Eladó internetes áruháznak az oldalán található. Visszaküldéskor az Eladó ajánlja az áru biztosítását. Utánvéttel küldött küldeményt az Eladó nem vesz át. A Vevő köteles valóságot állítva megadni az összes igényelt adatot a Panasz Érvényesítés bejelentésében, főképp pontosan megjelölni az áru hiba típusát és mértékét; a Vevő egyúttal megadja, a Polgári Törvénykönyv (Občiansky zákonník) 622. és 623.§-a közül melyik paragrafus értelmében érvényesíti jogait. A Vevőnek szintén jogában áll panaszát az áru gyártója által, garancia javításra jogosult személynél (továbbá „megadott személy“) érvényesíteni. A megadott személyek listája a garancialevélben található, illetve a Vevő kérésére az Eladó elküldi. 

8.10. Amennyiben a reklamáció tárgya olyan áru, amelyet az Eladónak objektíven kézbesíteni lehetetlen, illetve amely szilárdan beépített, a Vevő a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.12 pontja a) és c) betűi alatt feltüntetett feltételek teljesítésén kívül köteles az összes olyan tevékenységben közreműködni, amely lehetővé teszi az Eladónak, illetve az általa megadott személynek a reklamált árut megtekinteni. Az objektíven nem kézbesíthető, illetve a szilárdan beépített árut érintő panaszeljárás az áru megtekintésének napjával kezdődik az első mondat alapján. Amennyiben az Eladó, illetve az általa megadott harmadik személy, a Vevő minden szükséges közreműködése ellenére, nem biztosítja be megfelelő időtartamban, legkésőbb azonban a Panasz Érvényesítés bejelentésétől számított 10 napon belül, a panaszeljárás az Eladónak kézbesített Panasz Érvényesítés bejelentése kézbesítésének napjától számítják. 

8.11. Az eladó köteles a reklamációt minden olyan intézményben elfogadni, ahol a reklamáció átvétele lehetséges, azaz annak székhelyén vagy a pont szerinti kijelölt személynél. 18. § bek. törvény 2. §-a.

8.12 A jelen általános szerződési feltételek 8.9. pontja szerint a reklamáció fogadására kijelölt helyen az eladó köteles biztosítani a panaszkezelésre jogosult személy jelenlétét a pont szerint. 18. § bek. törvény 3. §-a.

8.13. A Vevő köteles az áru hibáit indokolatlan késedelem nélkül reklamálni az eladónál, ellenkező esetben a vevő elveszíti az eladóval szembeni jogát a hiba ingyenes elhárítására.

8.14. Az árureklamáció benyújtásáról az eladó vagy egy megjelölt személy az eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy írásban, amelyben köteles az áru hibáit pontosan jelezni a pont szerint. 18. § bek. 5. §-a alapján, és tájékoztassa a fogyasztót azon jogairól, amelyek az 1. sz. 622. § és bek. 623. §. Ha a reklamáció távközlési eszközzel történik, az eladó köteles haladéktalanul eljuttatni a vevőnek az igény visszaigazolását; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció feldolgozásáról szóló dokumentummal együtt kell kézbesíteni; a követelés érvényesítésének igazolását nem kell kézbesíteni, ha a vevőnek lehetősége van a követelés érvényesítését más módon igazolni.

8.15. A Vevőnek jogában áll eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623.§-a értelmében melyik jogával él, és egyúttal köteles ezt a döntését az Eladóval haladéktalanul közölni és az Eladónak ezt a döntését kézbesíteni. A Vevő döntése alapján, amelyet a Polgári Törvénykönyv 622. és 623.§-a értelmében érvényesíti, az Eladó, illetve a megadott személy köteles azonnal meghatározni a reklamáció intézésének módját a Törvény 2.§ m) betűje értelmében, bonyolultabb esetekben a reklamációs eljárás elkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, főképpen, amennyiben műszaki becslés indokolt, a reklamációs eljárás elkezdésétől számított 3 napon belül. A reklamáció intézése időtartamának hiábavaló eltelte után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől vagy jogában áll az árut új árura kicseréltetni.

8.16. Amennyiben a Vevő érvényesítette az árura vonatkozó reklamációját az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül, az Eladó csak egy szakértő nyilatkozata, vagy egy engedélyezett, bejelentett, illetve akkreditált személy (továbbá „az áru szakvéleményezése“) álláspontja alapján utasíthatja vissza. Tekintet nélkül a szakvélemény eredményére, az Eladó nem igényelheti a Vevőtől az áru szak véleményezésével kapcsolatos és egyéb költségek térítését. 

8.17. Amennyiben a Vevő érvényesítette az árura vonatkozó reklamációját az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap eltelte után, és az Eladó ezt elutasította, a reklamációt intéző személy köteles a reklamáció elbírálási okmányban feltüntetni, kinek küldheti el a Vevő az árut szakvéleményezésre. Amennyiben a Vevő elküldi az árut az okmányban feltüntetett személynek szakvéleményezésre, az áru szakvéleményezés vel járó és egyéb célszerű költségeket az Eladó téríti tekintet nélkül a szakvéleményezés eredményére. Amennyiben a Vevő a szakvéleményezéssel bebizonyítja az Eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, a Vevő újra érvényesítheti panaszát; a szakvéleményezés ideje alatt a garancia idő nem telik. Az Eladó köteles a Vevőnek megfizetni az összes tényleges költséget, az áru szak véleményezésével kapcsolatos összes tényleges és egyéb költséget a panasz érvényesítés újra benyújtásától számított 15 napon belül. Az újra érvényesített panasz nem utasítható vissza.

8.18. A Vevőnek nem áll jogában érvényesíteni a felelősséget olyan hibákért, amelyekre a szerződés megkötésének idejében az Eladó felhívta figyelmét, illetve amelyekről tudomásának kellett volna lennie az adásvételi szerződés megkötésének körülményeire való tekintettel. 

8.19. Az Eladó fenntartja jogát a hibás áru azonos vagy jobb paraméterű hibátlan áru való cseréjére, amely azonos vagy jobb paraméterekkel rendelkezik, amennyiben ez a Vevőnek nem okoz súlyos gondot.

8.20. Az Eladó felel a hibákért, amennyiben:

a) a Vevő nem érvényesítette az Eladó árura vonatkozó felelősségének jogát az áru garancia idejének végéig,

b) az áru hibája a Vevő által okozott mechanikus károsodás,

c) az áru hibája az áru olyan feltételekben való használatával keletkezett, amelyek nem felelnek meg az áru természetes körülményeinek azok intenzitásával,, vegyi és mechanikus hatásával,

d) a hiba szakszerűtlen bánásmóddal, kezeléssel keletkezett, illetve az áru gondozását elhanyagolták, 

e) az áru hibája túlzott leterhelés által keletkezett, illetve a dokumentációban leírt feltételekkel, vagy az áru szokásos használatának általános elveivel ellentétben volt használva, 

f) az áru hibája elkerülhetetlen vagy előreláthatatlan körülmények általi megrongálásával keletkezett, 

g) az áru hibája véletlenszerű romlás vagy véletlenszerű rosszabbodás által keletkezett,

h) az áru hibája szakszerűtlen beavatkozás által, víz, tűz, statikus vagy atmoszférikus villamos áram által való megrongálásával, illetve más felsőbb hatalom beavatkozásával keletkezett,

i) az áru hibája ehhez nem jogosult személy beavatkozásával keletkezett. Amennyiben a küldemény nem teljes, illetve ha olyan szemmel látható hibáról van szó, amelyet a Vevő az áru átvétele közben megállapíthatott és ezt nem jelentette az Eladó helyettesének a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 5.9. pontja értelmében, az ilyen jellegű későbbi reklamáció csak akkor fogadható el, ha a Vevő bebizonyítja, hogy az áru már az átvétel idején hibás volt.

8.21. Az Eladó köteles a reklamációt elintézni és a reklamációs, illetve panasz eljárást befejezni a következő módok egyikével:

a) a megjavított áru átadásával,

b) az áru cseréjével,

c) az áru vételárának visszaadásával,

d) az áru árából leszámított megfelelő kedvezmény kifizetésével, 

e) írásos felhívással az Eladó megadott teljesítésének felhívására,

f) az áru reklamációjának indokolt elutasításával. 

8.22. Az Eladó köteles írásos dokumentumot kiadni a reklamáció eljárásának módjáról és a Vevő panaszának elintézéséről a reklamáció személyes, postai vagy fuvarozó vagy háztól házig szolgáltatás által történő érvényesítésétől számított 30 napon belül. A panasz eljárás eredményéről az Eladó telefonon vagy e-mailben értesíti a Vevőt közvetlenül a panaszeljárás befejezése után, egyúttal a reklamáció elrendezéséről szóló dokumentum el lesz küldve együtt az áruval, illetve e-mailben. 

8.23. Az Eladó köteles írásos dokumentumot kiadni a reklamáció eljárásának módjáról és a Vevő panaszának elintézéséről a reklamáció személyes, postai vagy fuvarozó vagy háztól házig szolgáltatás által történő érvényesítésétől számított 30 napon belül. A panasz eljárás eredményéről az Eladó telefonon vagy e-mailben értesíti a Vevőt közvetlenül a panaszeljárás befejezése után, egyúttal a reklamáció elrendezéséről szóló dokumentum el lesz küldve együtt az áruval, illetve e-mailben. 

8.24. A garanciaidő az áru átvételétől számított 24 hónap, hacsak konkrét esetben más garanciaidő nincs megadva. A sporttáplálkozási kiegészítők, ajándékkosarakban levő élelmiszer és tápok minimális esedékessége több mint 2 hónap a szavatossági idő lejárta előtt, rövidebb esedékesség esetén az Eladó kapcsolatba lép a Vevővel telefon, illetve e-mail útján és a csomag kizárólag a Vevő beleegyezésével küldhető el. 

8.25. A garancia idő meghosszabbodik azzal az idővel, amennyit a Vevő az árut nem használhatta az áru garancia javításának okából. 

8.26. Áru új árura való cseréje esetén a Vevő egy dokumentumot vesz át, amelyben az áru cseréjéről szóló információ olvasható és az esetleges további reklamáció az adásvételi szerződés, és a dokumentum alapján érvényesíthető. Az áru új árura való cseréje esetén a garancia idő az új áru átvételétől kezd számítódni, de csak az új árura érvényes. 10 8.26. Amennyiben eltávolítható hibáról van szó, a reklamáció a Vevő döntésétől függően lesz a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.15. pontja alapján elintézve a következő módon: a) az Eladó bebiztosítja a hiba eltávolítását, vagy b) az Eladó kicseréli a hibás árut. 

8.27. Amennyiben eltávolítható hibáról van szó és a Vevő a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.15. pontja alapján nem adja meg haladéktalanul, milyen módon legyen a panasza elbírálva, az Eladó a hiba eltávolításával intézi el a reklamációt.

8.28. Amennyiben olyan hibáról van szó, amelyet lehetetlen eltávolítani, illetve egytől többször ismételt eltávolítható hibáról, vagy nagyobb számú eltávolítható hibáról van szó, amely gátolja az áru hibamentes rendes használatát, az Eladó a Vevő, a jelen kereskedelmi és reklamációs szerződés 8.15. pontjának döntése alapján jár el a következő módon: a) az áru cseréjével más működő, azonos vagy jobb paraméterű árura, vagy b) abban az esetben, ha az Eladó nem cserélheti ki az árut más árura, a reklamációt a vételár visszafizetésével intézi el. 

8.29. Amennyiben olyan hibáról van szó, amelyet lehetetlen eltávolítani, illetve egytől többször ismételt eltávolítható hibáról, vagy nagyobb számú eltávolítható hibáról van szó, amely gátolja az áru hibamentes rendes használatát és a Vevő a jelen kereskedelmi és reklamációs szerződés 8.15. pontja alapján nem adja meg haladéktalanul, milyen módon legyen panasza kezelve, az Eladó kicseréli az árut más működő, azonos vagy jobb paraméterű árura. 

8.30. A reklamáció intézése csakis olyan hibákra vonatkozik, amelyek fel lettek tüntetve a panasz érvényesítés bejelentésében és az árura vonatkozó panasz érvényesítés igazolásában a a jelen kereskedelmi és reklamációs szerződés 8.14. pontja alapján. 

8.31. A reklamáció értelmében az a hiba számít többszörösen ismételt eltávolítható hibának, amely több mint kétszer fordul elő. 

8.32. A reklamáció értelmében nagyobb számú különböző eltávolítható hibának számít az a hiba, ahol több mint három különböző hiba fordul elő egyidőben. 

8.33. A Vevő áru hibájának panasz érvényesítésére való jogosultsága azután lép érvénybe, miután élt jogával és felkérte az Eladót a hiba eltávolítására a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.1. pontja alapján és tekintet nélkül a reklamáció eredményére, nem jogosult panaszát ismételten érvényesíteni ugyanarra az egy hibára (nem ugyanolyan típusú hibára). 

9. Személyes adatok és védelmük

9.1. A szerződő felek megegyeztek, hogy amennyiben a Vevő természetes személy, köteles az Eladóval a megrendelésében közölni vezetéknevét, keresztnevét, állandó lakhelyének címét beleértve az irányítószámot, telefonszámát és e-mail címét. 

9.2. A szerződő felek megegyeztek, hogy amennyiben a Vevő jogi személy, köteles az Eladóval a megrendelésében közölni cég nevét, a cég székhelyének címét beleértve az irányítószámot, cégjegyzékszámát, telefonszámát és email címét

9.4. Az Eladó ezúton közli a Vevővel, hogy a személyes adatok védelméről szóló 428/2002 Z.z. módosított törvény 7.§ 1. bekezdése, a) betűjeo ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) értelmében (továbbá „ZnOOÚ“) az Eladó működtető ként fogja a Vevő személyes adatait feldolgozni az adásvételi szerződés megkötésének folyamatában a Vevő, mint érintett személy, beleegyezése nélkül, mivel a Vevő személyes adatait az Eladó dolgozza fel a szerződéskötést megelőző kapcsolatokban és a személyes 11 adatok feldolgozása elengedhetetlen az adásvételi szerződés teljesítésére, amelyben a Vevő a szerződő felek egyikeként szerepel.

9.5. A Törvény 11.§ (1) bekezdése alapján a Vevő beleegyezését nyilvánítja ki az adott mező bejelölésével, miszerint az Eladó feldolgozhatja és megőrizheti a Vevő személyes adatait, főleg a fent említett adatokat, és/illetve azokat, amelyekre a Eladónak szüksége lehet az új termékekről, kedvezményekről és akciókról szóló információk küldéséhez és ezeket az összes, új termékekről, kedvezményekről és a kínált termékek akcióiról szóló információs rendszerében feldolgozhatja.

9.6. Az Eladó kötelezi magát, hogy a Vevő személyes adatait a hatályban lévő szlovák jogszabályok alapján fogja kezelni.

9.7. Az Eladó kijelenti, hogy a megszerzett személyes adatokat csakis a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételekben megszabott célból szerzi a ZnOOÚ törvény 6.§ (2) bekezdése c) betűvel egybehangzóan.

9.8. Az Eladó kijelenti, hogy azokat személyes adatokat, amelyeket más célból szerez meg, mint az a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételekben feltüntetett, egyénileg szerzi a Vevő beleegyezése alapján, és egyidőben bebiztosítja, hogy ezek a személyes adatok kizárólag olyan módon legyenek felhasználva, amely egyezik a gyűjtésük céljával, és továbbá nem csoportosítja ezeket azokkal a személyes adatokkal, amelyeket az adásvételi szerződés teljesítése céljából szerzett. 

9.9. Írásos kérvény alapján a Vevőnek jogában áll az Eladótól követelni:

a) igazolást, miszerint a személyéről szóló személyes adatai feldolgozás alatt állnak vagy nem, 

b) a személyes adatok feldolgozásának célját, 

c) az informatikus rendszerben levő személyes adatainak feldolgozásáról és ennek állapotáról szóló tájékoztatást a következő terjedelemben: 

d) az Eladó, illetve helyettesének – amennyiben ki volt nevezve – azonosító adatai,

e) a közvetítő azonosító adatai; ez nem érvényes, amennyiben az Eladó a személyes adatok megszerzése közben nem cselekszik a ZnOOÚ törvény 8.§-a alapján, 

f) pontos tájékoztatást arról a forrásról, ahonnan a Vevő adatait a feldolgozásra szerezte, mindezt általánosan értelmes formában, 

g) olyan személyes adatainak leírását, amelyek a feldolgozás tárgyát képezik, mindezt általánosan értelmes formában, 

h) olyan kiegészítő tájékoztatást, amely tekintettel van a személyes adatok feldolgozásának összes körülményére és feltételére a vevői jogok védelmének és a jogszabály által védett érdekek biztosítása céljából, kiváltképpen

9.13. A Vevőnek jogában áll az Eladónál térítésmentes írásos kérvény alapján kifogásoln.

a) olyan személyes adatainak feldolgozását, amelyekről feltételezi, hogy ezek közvetlen értékesítés céljaira lesznek felhasználva a beleegyezése nélkül és kérheti ezek megsemmisítését, 

b) a személyes adatainak felhasználását postai úton történő közvetlen értékesítés céljára a Törvény 10.§ (3) bekezdés d) betűje értelmében, vagy c) a személyes adatainak átadását közvetlen értékesítés céljából a Törvény 10.§ (3) bekezdés d) betűje értelmében.

9.14. Abban az esetben, ha a Vevőnél gyanú merül fel, miszerint a személyes adatait jogtalanul dolgozzák feljelentést tehet a személyes adatok védelmével foglalkozó hatóságnál (Úrad na ochranu osobných údajov). Amennyiben a Vevő nem rendelkezik teljes mértékben jogképességgel, jogait törvényes képviselő érvényesítheti. 

10. Az adásvételi szerződéstől való elállás 

10.1. Amennyiben az Eladó képtelen teljesíteni az adásvételi szerződésből adódó kötelezettségét a készlet kimerülése, az áru hiánya okából, illetve ha az adásvételi szerződésben megegyezett áru gyártója, szállítója felfüggesztette annak gyártását vagy olyan jelentős változásokat vitt véghez, amelyek lehetetlenné tették az Eladónak az adásvételi szerződésből adódó kötelességének teljesítését, vagy felsőbb hatalom okából, illetve minden igyekezete ellenére, amely lelkiismeretesen követelhető, az Eladó nem képes az árut kézbesíteni a Vevőnek ezen kereskedelmi feltételekben leírtak alapján, vagy a megrendelésben feltüntetett árban, az Eladó köteles azonnal tájékoztatni a Vevőt erről a tényről és egyidejűleg köteles a Vevőnek pótmegoldást vagy az adásvételi szerződés elállásától való lehetőséget (a megrendelés törlését) felajánlani. Abban az esetben, ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek jelen pontjában feltüntetettek okából, az Eladó köteles a Vevőnek banki átutalással visszafizetni a már megfizetett előleget az adásvételi szerződésben megegyezett áruért az adásvételi szerződés elállásáról szóló értesítéstől számított 15 napon belül a Vevő által megadott számlaszámra. 

10.2. A Vevő elállhat az adásvételi szerződéstől az ok feltüntetése nélkül, a távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény (Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) alapján az áru átvételétől, illetve a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződés vagy az 14 adathordozón nem szállított elektronikus tartalom szolgáltatásától szóló szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül, amennyiben az Eladó időben és rendesen teljesítette információs kötelezettségét a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján.

10.3. A szerződés elállásától számított határidő attól a naptól számítódik, amikor a Vevő vagy az általa megadott harmadik személy, a szállítót kivéve, átveszi a megrendelt áru összes részét, illetve amennyiben: a) a Vevő által egy rendelésben megrendelt áru részletekben lett leszállítva, az utolsóként átvett áru átadásától számított naptól kezdődik, b) az áru több elemből vagy több darabból áll, az utolsó elem vagy az utolsó darab átadásától számított naptól kezdődik, c) az árut ismételten kézbesíti a megszabott időben az adásvételi szerződés értelmében az első kézbesített áru átvételének napjától számítva.

10.4. A Vevő a szerződéstől való elállásának szándékát minden kételyt kizáró módon írásos formában a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek  mellékletében található űrlap segítségével köteles közölni. 

10.5 A jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek előző pontja alapján az adásvételi szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell az adásvételi szerződéstől való elállás, a jelen kereskedelmi és reklamációs szerződés mellékletében lévő űrlapjában követelt adatokat, legfőképpen a Vevő azonosítását, a megrendelés számát és idejét, az áru pontos specifikációját, a már fogadott teljesítés visszaadásának módját, főképpen a számlaszámot és/vagy a Vevő postai címét. 

10.6. Abban az esetben, ha a vevő eláll a szerződéstől és olyan árut szállít át az eladónak, amely nem használt, sértetlen eredeti csomagolásban van, és nem sérült vagy hiányos, az eladó visszaküldi a vevőnek a már kifizetett áru vételárat, amely a pontban feltüntetett. a megrendelés vagy az alkatrész kötelező érvényű átvétele az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozat és az árunak a vevő által megjelölt számlájára történő készpénz nélküli átutalással történő kézbesítésétől számított 15 napon belül történik.

10.7. Abban az esetben, ha a vevő eláll a szerződéstől, és használt, sérült vagy hiányos árut szállít az eladónak, az eladó visszaküldi a vevőnek a megrendelés vagy a rész kötelező érvényű elfogadásában szereplő áruért már kifizetett vételárat. szakaszának megfelelően csökken 457. §-a a Ptk. 15 nap az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítésétől és az árunak az eladóhoz történő átadásától számítva készpénz nélküli átutalással a vevő a vevő által megjelölt számlájára.

10.8. Érvényes szerződéstől való elállás esetén az eladó visszaküldi a vevőnek a vételárat, beleértve a vevőnél az áru megrendelésével kapcsolatban felmerült költségeket is, ha a vevő az áruval együtt írásban benyújtja az eladónak. dokumentumokat a vevőnél az áru megrendelésével kapcsolatban felmerült költségekről. A vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit, ha az áru nem felelt meg maradéktalanul a minőségi követelményeknek, és egyben hibás volt. A minőségi követelményeknek maradéktalanul megfelelő árunak minősülnek az eladó weboldalán található árajánlatban szereplőkkel azonos vagy hasonló tulajdonságú áruk.

10.9. A vevőnél az áru megrendelésével kapcsolatban felmerülő költségnek minősül a megrendelés költsége, így különösen a telefonálás ára, amellyel a vevő adásvételi szerződés megkötésére tett javaslatot, vagy az adásvételi szerződés ára. a vevő összekapcsolása az eladó weboldalával, melynek során a vásárló 30 percen belül kitöltött és elküldött árurendelési űrlapot a weboldalon, vagy e-mailt írt és küldött áru rendelésről.

10.10. Abban az esetben, ha a vevő a 10.4. pontban meghatározott bármely kötelezettségét nem teljesíti. és 10.5. pontja értelmében az adásvételi szerződéstől való elállás nem érvényes és hatályos, és az eladó nem köteles a vételárat a vevőnek visszaadni, valamint jogosult az áru vevő részére történő visszaküldésével kapcsolatos költségek megtérítésére. .

11. Záró rendelkezések

11.1. Az eladó fenntartja a jogot jelen általános szerződési feltételek megváltoztatására. Jelen általános szerződési feltételek változásainak írásbeli bejelentési kötelezettsége az eladó elektronikus áruházának honlapján történő elhelyezésével teljesül.

11.2. Ha az adásvételi szerződést írásban kötik meg, akkor a módosítást írásban kell megtenni.

11.3. Kétség esetén a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a használat időtartama az áru 5.7 pont szerinti vevő részére történő átadásától számított időtartam minősül. pontjában foglaltak szerint az áru eladó részére történő átadásának napjáig a jelen általános szerződési feltételek 11.4. ezeket az általános szerződési feltételeket.

11.4. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.

11.5. A  törvényre vonatkozó rendelkezései, a Obťiansky zákonník. törvény módosításáról és az elektronikus kereskedelemről szóló 22/2004. törvény által módosított, a belső piac fogyasztóvédelmi ügyekben történő állami ellenőrzéséről és egyes törvények módosításáról szóló 128/2002. módosított 284/2002.sz. törvény, valamint a csomagküldő kereskedelem fogyasztói védelméről szóló törvény.

11.6. Jelen általános szerződési feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

11.7. A megrendelés elküldésével a vásárló megerősíti, hogy a jelen általános szerződési feltételeket elolvasta és azokkal teljes egészében egyetért.

Jelen feltételek 2023. áprilisában lépnek hatályba.

Bevásárlókocsi